[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4263: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
Assemblea de la Vila de Gràcia • Mostra el tema - 05.12.2011 orden del dia ASSEMBLEA GRACIA

Assemblea de la Vila de Gràcia

Aquí comença tot
Hora i data actual: 21 març 2019, 19:44

Totes les hores són UTC + 2 hores




Publica un nou tema Respon al tema  [ 1 entrada ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: 05.12.2011 orden del dia ASSEMBLEA GRACIA
EntradaPublicat: 01 des. 2011, 14:34 
Desconnectat

Membre des de: 02 juny 2011, 16:47
Entrades: 4
ASSEMBLEA DE LA VILA DE GRÀCIA
05.12.2011 PROPUESTA ORDEN DEL DÍA


0.- Introducción (5 min)
0.1.- Presentación moderadores.
0.2.- Voluntario para tomar acta. El acta que se centre en acuerdos-convocatorias.
0.3.- Aprobación del acta de la asamblea pasada (21.11.2011)

0.4 PROPUESTA ORDEN DEL DÍA
1.- Turno de palabra a comisiones-grupos de trabajo que deseen comunicar algo a la asamblea (15 min).
2.- Pequeña explicación debate lunes 28.11.2011. “Que fem? – Com ho fem?”. (5 min)
3- Petición de adhesión de apoyo a comunicados (15 min):
3.1. Edifici 15 0
3.2. Habitatge 18 N
4.- Debate facilitación: Mejora de comisión de facilitación y de la moderación-dinámica asamblea (40 min). Presentación debate por parte de Comisión Facilitación.
5.- Reuniones transversales coordinadora de asambleas (15 min).
5.1.- 25.11.2011 Resumen reunión interbarrios Barcelona.
5.1.- 03.12.2011 Resumen reunión de viles y pobles Catalunya.
5.3.- Próxima convocatoria: 16.12.2011 reunión interbarrios Barcelona.
6.- 15-M lliure. Convocatoria por juicio imputados 19J (10 min)
7.- Otros. Turno de palabra abierto (15 min)

Duración estimada asamblea: 120 min
Aprobación orden del día: SI-NO

NOTA: Mirar de leer los anexos para tener una postura formada el día de la asamblea y que sea más dinámica.


ANEXO 1: Texto petición de apoyo HABITATGE 18 N
ANEXO 2: PROPOSTA DE LA COMISSIÓ DE FACILITACIÓ PER MILLORAR EL NOSTRE FUNCIONAMENT

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ORDEN DEL DÍA
1.- Turno de palabra a comisiones-grupos de trabajo que deseen comunicar algo a la asamblea

- C. Comunicació
- C. Facilitació
- G.T. Habitatge-Espai pùblic
- G.T. Educació
- G.T. Diversitat h-indignada
- G.T. Laboral
- G.T. Sanitat

2.- Pequeña explicación debate lunes 28.11.2011. “Que fem? – Com ho fem?”.
Voluntarios para preparar 2ª parte el próximo lunes 12.12.2012. Que digan cuando se van a reunir.

3- Petición de adhesión de apoyo a comunicados:
3.1. Edifici 15 0
3.2. Habitatge 18 N

4.- Debate facilitación: Mejora de comisión de facilitación y de la moderación-dinámica asamblea.

5.- Reuniones transversales coordinadora de asambleas:

5.1.- 25.11.2011 Resumen reunión interbarrios Barcelona.
5.1.- 03.12.2011 Resumen reunión de viles y pobles Catalunya.
5.3.- Próxima convocatoria: 16.12.2011 reunión interbarrios Barcelona.

6.- 15-M lliure. Convocatoria por juicio imputados 19J

7.- Otros. Turno de palabra abierto.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ANEXO 1: Texto petición de apoyo HABITATGE 18 N

http://habitatge18n.wordpress.com/manif ... eu-suport/

Els particulars i entitats sotasignants volem manifestar el nostre suport i recolzament a l’Habitatge 18N situat al carrer Hostafrancs número 1-3, però, sobretot, a les famílies desnonades que, abans de quedar-se al carrer, han decidit fer efectiu el dret a l’habitatge donant funció social a pisos que portaven més de tres anys buits.

La greu crisi econòmica i social que patim es reprodueix de forma dramàtica amb el tema de l’habitatge. Cada dia més persones es queden al carrer privades d’un sostre digne, abocades als marges, en una veritable situació d’emergència social. Mentre estadístiques recents assenyalen l’existència de 3.417.064 cases buides a tot l’estat (un 13% del parc total d’habitatges), més de 300.000 famílies han perdut la casa en aquest últims 3 anys a tot l’estat. Catalunya encapçala aquest trist rànquing amb més de 50.000 casos, sobretot a la província de Barcelona, on durant el 2011 s’estan produint 19 desnonaments diaris i s’inicien 24 execucions hipotecàries, amb més de 18.000 desnonaments des de 2008. En aquest context, les polítiques de les administracions han brillat per la seva absència, incapacitat o rigidesa per afrontar degudament la problemàtica. L’habitatge de lloguer social només arriba a l’1%, malgrat que Barcelona disposa d’uns 80.000 pisos buits. L’escassetat del parc públic d’habitatge provoca entre d’altres una burocratització excessiva que dificulta encara més, la situació, ja de per si difícil, dels necessitats de cobertura social i de les famílies de renda baixa.

Aquesta inacció de les administracions ha sigut el detonant per a que l’Assemblea de Barcelona del 15M, a través de l’Assemblea del barri de Sants, passi a l’acció. En aquest context, la recuperació d’un edifici buit i abandonat propietat d’una immobiliària i d’un banc, pel reallotjament de persones en situació d’urgència social té tot el seu sentit i posa en primer pla la possibilitat real de cobrir una necessitat bàsica amb els recursos existents.

Per això, instem a l’Ajuntament de Barcelona i al Jutjat a:

1) Garantir i que es respecti la necessitat d’habitatge a les famílies reallotjades a l’edifici 18N, i pressionar a la propietat perquè no s’engeguin processos judicials en la seva contra.
2) Davant la crisi, els desnonaments i les grans dificultats per accedir a l’habitatge:
• Entenem que el sol públic és propietat col•lectiva i, per tant, no s’ha de vendre.
• La VPO és un bé col•lectiu i, per tant, no ha de ser mai de compra perquè suposa la privatització de facto. Tota la VPO hauria de ser de lloguer o fer cooperatives de lloguer en cessió d’ús.
• Els habitatges buits propietat de la banca i grans propietaris han de ser expropiats i convertits en parc públic de lloguer, en cas de que la persona disposi de sou suficient per pagar-lo.
• Entenem que la reapropiació de béns amb una funció social no és un delicte. Per tant, entrar en un habitatge buit propietat d’especuladors per resoldre la necessitat de l’habitatge s’ha de despenalitzar.
• Dació en pagament com a dret per a totes les persones que pateixen la situació inadmissible d’estar perdent l’habitatge però han de continuar pagant el deute contret, deute produït per l’abús i estafa de la banca i immobiliàries. Aprimant sempre la voluntarietat de la major part de les persones usuàries de l’habitatge.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ANEXO 2: PROPOSTA DE LA COMISSIÓ DE FACILITACIÓ PER MILLORAR EL NOSTRE FUNCIONAMENT


Pensem que hi ha dos nivells de coordinació que caldria treballar:
• Entre les comissions i grups de treball de l'Assemblea de la Vila de Gràcia.
• Entre la nostra assemblea i altres assemblees de barri.
Hem començat per una proposta de coordinació entre els diferents grups i comissions de l'AVG:
Creiem que coordinar-nos més i millor entre nosaltres permetria fer projectes comuns, guanyar en eficàcia i eficiència, evitar solapaments, intercanviar experiències, crear sinergia. Tindríem unes assemblees més àgils, deixant que els detalls tècnics es parlin en els grups i en la coordinació de grups.
Proposem que 1-2 persones de cada grup, de manera rotatòria, vingui el dia que es reuneix Facilitació (reunió quinzenal).
En la primera part de la reunió s'elaboraria l'ordre del dia de l'assemblea següent. Els grups que vulguin aportar algun punt l'exposen de manera breu i concisa. Per després passar a una segona part de la reunió on es podria entrar ja més en els detalls de coordinació.
Avantatges d'aquesta proposta: facilitar la coordinació entre grups i comissions, poder recollir i tancar per a l'ordre del dia els temes dels grups i comissions, més implicació en la moderació de l'assemblea (que surtin dos moderadors rotatius per a l'assemblea que, havent assistit a la reunió, els serà més fàcil perquè s'hauran parlat dels temes).
Contres d'aquesta proposta: Perill que s'expliquin dos vegades les mateixes coses tant a la coordinació com a l'assemblea i que s'allargui molt la reunió de Facilitació. No tenir la garantia que les persones dels grups vinguin ni que s'impliquin en la moderació.
Entenem que són els propis grups de treball que han de veure la necessitat o no de coordinar-se, des de Facilitació llancem la proposta i oferim el marc per tal de facilitar-los aquesta possibilitat si veuen que els pot ser necessari i/o útil. La freqüència de les reunions també haurà de determinar-la els propis grups (per exemple: quinzenal, mensual o de manera més puntual). La idea és que els grups vagin establint per si mateixos la seva pròpia dinàmica de coordinació.

PROPOSTA PER A MILLORAR LA DINÀMICA DE LES ASSEMBLEES : ESCOLLIR ELS MODERADORS.
Estem pensant en diferents maneres de millorar la facilitació de les assemblees. Creiem important la màxima participació de totes les persones de l'assemblea i la rotatorietat de les funcions.
Pel que fa al tema de la moderació es podria fer de manera rotativa entre totes les persones (voluntàries) que ja participen en els grups de treball i comissions, més aquelles persones de l'assemblea que també voluntàriament ho vulguin fer. Si, per exemple, siguessim unes 30 persones, tocaria moderar una vegada cada 15 assemblees.
Altres temes que ens plantegem per millorar són:
• Fer una acta d'acords, la persona que pren l'acta s'asseu a prop de la moderació i es confirma a l'assamblea l'acord al que s'ha arribat i que s'escriu a l'acta.
• Millor control dels temps.
• La necessitat d'una persona que apunti i doni els torns de paraula (que pot ser la mateixa que controla el temps).
• Respectar l'ordre del dia i recordar que hi ha un torn de paraules final per aquelles qüestions que no entren en l'ordre del dia.

Creiem que es necessitaríen un total de 3 persones per facilitar la dinámica de l’assemblea:
-2 Moderadors (1 dels quals podría apuntar les Paraules demanades i el control dels temps dels punts de l’ordre del dia)
-1 per Actes (només dels acords)
Aquestes 3 persones podríen sortir dels grups i comissions de manera rotativa, a part dels voluntaris que vulguin apuntar


Torna a l’inici
 Perfil  
 
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 1 entrada ] 

Totes les hores són UTC + 2 hores


Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant


No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Salta a :  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos